Wednesday, May 2, 2018

Teaser Diakah Cinta?

Assalamualaikum,

Jom layan teaser Diakah Cinta?
Boleh dapatkan di pasaran dan PBAKL18.



“Yuni... ” seru Danial. Dia bergerak berdiri betul-betul di hadapan Ayuni yang masih menyepi.
Melihat jarak mereka yang begitu dekat, Ayuni melangkah setapak ke belakang. Sengaja dia ingin mendera perasaan Danial. Namun, niatnya untuk menduga kesabaran lelaki itu hanya sementara apabila Danial melangkah semakin hampir dengannya. Apatah lagi dengan renungan yang mampu menggoyahkan pendiriannya.
Selangkah demi selangkah dia berundur sehingga tubuhnya terkunci di dinding. Kedua-dua tangan Danial sudah mengepungnya menyebabkan dia tidak boleh bergerak ke mana-mana walau seinci pun. Berdegup kencang jantung Ayuni saat Danial mendekatkan wajahnya. Segera matanya dipejamkan rapat dan kedua-dua tangan menekup muka.
Danial tergelak halus sambil menggeleng perlahan. Mendengar tawa itu, perlahan Ayuni menjatuhkan tangannya.
“Awak suka nak duga hati saya, kan?”
“Keputusan saya tetap sama,” akhirnya Ayuni bersuara.
Lebar senyuman yang terukir di bibir Danial. Matanya terus merenung ke dalam mata Ayuni yang tidak berkedip memandangnya.
“Boleh saya keluar sekarang?” tanya Ayuni apabila Danial masih tidak ada tanda-tanda akan melepaskannya dari kepungan tangan lelaki itu.
“Boleh, tapi dengan syarat.”
Berkerut dahi Ayuni.
“Syarat apa pulak?”
“Teman saya makan.”
“Sekarang?”
“Tak, malam ni.”
“Kalau saya tak nak.”
“Hhmm... kalau tak nak keluar makan, saya bagi pilihan kedua.”
Ayuni juling mata ke atas.
“Hhmm... apa syarat kedua?”
Jari Danial naik ke pipi sambil kening dijongket-jongket kepada Ayuni. Satu senyuman yang paling memikat terukir di bibirnya.
Ayuni turut tersenyum. Nafas ditarik dalam. Senyumannya semakin lebar sebelum sekuat hati dia memijak kaki Danial.
“Aduh! Sakitlah Yuni. Saya main-main ajelah.” Terlompat-lompat Danial menahan sakit penangan kasut tumit tinggi Ayuni.
“Padan muka! Lain kali kalau nak kena pijak, buat lagi macam tu.”
“Ganas betul.”
Ayuni hanya tarik sengih.
“Saya keluar dulu.”
Masam saja muka Danial.
“Malam ni jangan lupa. Pukul 9.00 saya datang ambil awak.”
“Tengoklah dulu macam mana,” jawab Ayuni selamba.
“Jangan nak macam mana... saya akan tunggu sampai awak keluar.”
Terkial-kial Danial bergerak ke arah sofa.
“Nanti jangan lupa sapu ubat,” ujar Ayuni.
Danial menjeling geram. Tersenyum-senyum Ayuni sebelum menutup pintu.
Sebaik melabuhkan punggung, perlahan-lahan Danial membuka kasut serta stoking. Ada kesan merah di kakinya. Apabila ditekan, wajahnya menyeringai menahan sakit. `Padan muka kau Danial Haikal! Nak sangat menduga. Sakit yang kau dapat...’


No comments: